divendres, 7 d’octubre del 2016

Natural Paddock Les Vinyes {2a part: entre cavalls a la tardor}


No tenir idea de cavalls i que una persona en 10 minuts aconsegueixi captar tota l'atenció explicant que la vida dels que viuen en estat salvatge és molt diferent, i que no té res a veure amb els que viuen en una quadra, és que és realment un apassionat de la feina que fa. I aquesta persona es diu Pepe i porta el Natural Paddock de Les Vinyes, l'hotel spa del que us vaig parlar la setmana passada. El Natural Paddock té unes 15 hectàrees d'extensió i uns 2 km de pistes perquè els cavalls, que no estan ferrats, puguin  caminar durant el dia en cerca d'aigua que es col·loca en una punta i el menjar a l'altre per tal que facin exercici. El sistema de pistes està dissenyat en forma de zig-zag (més o menys com el sistema de cues dels aeroports), encara que només entre el menjar i l'aigua existeixi una distància de 300 metres amb el zig-zag es converteix en un km. Així els cavalls caminen de 15 a 20 km diaris.  Resulta molt interessant fer una visita a l'espai on es practica l' slow horse agility (peu a terra). I m'agradaria explicar-vos moltes més coses, però això us ho farà en Pepe que en sap, i molt, si hi aneu. I com em va dir la seva filosofia és un tracte amistós amb els cavalls basat en respecte i harmonia. M'oblidava de dir-vos que la majoria d'ells són recuperats d'abandonaments o que han sofert maltractaments. Dins de l'espai hi ha dues cabanyes on es pot hostejar amb la família. Us he de dir que quan vaig traspassar la tanca de fusta a l'entrada del Natural Paddock em va semblar que entrava en una altra dimensió. Un lloc ideal per a visitar ara a la tardor i aprofitar per a fer enoturisme per l'Alt Camp. Us enamorareu d'aquest indret i de tot el seu entorn. És a Vilardida, entre Vila-rodona i Montferri.

Shine on harvest moon, Leon Redbone.



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada